V informační společnosti je většina činností založena na manipulaci s informacemi a nikoli s fyzickými komoditami. Původní
komodity, půda, práce, kapitál se staly méně významnými. Hlavním bohatstvím jsou informace, znalosti. Ty představují komoditu,
kterou si kupujeme, zahrnujeme ji do nákladů. Její hodnota spočívá v její aktuálnosti. Pokud ji obstaráme včas, může sloužit,
v konkurenčním prostředí - jako podklad pro efektivní rozhodnutí přinášející zisk. Výhodou informačního trhu je, že směna
není omezena časem ani místem, probíhá v multimediálním prostředí (zvuk, obraz a text) a obchodní transakce nevyžadují tudíž
vysoké náklady. Internet rozšířil možnosti elektronické výměny, usnadnil reklamu, soutěž i konkurenci jak v domácím, tak i
mezinárodním měřítku. Zvýšil možnost výběru, kvalitu, snižil ceny transakcí. Malé či chudší společnosti tak mají větší možnosti
volby místa produkce nezávisle na umístění svých zákazníků.