Tisk s veršovaným nebo prozaickým či kombinovaným textem, určený k prodeji (na poutích, trzích, u tiskařů a v knihařských
krámech, k podomnímu a pouličnímu prodeji). Hlavními konzumenty byly široké lidové vrstvy, zprvu ve městě, později i na venkově.
Jedná se o kramářské písně (či kramářské písňové tisky – viz termín), tištěné modlitby, pobožnosti, litanie, různé pověrečné
tisky apod. Někdy jsou ve stejném významu užívány pojmy "pouťový tisk", "jarmareční tisk" a "špalíčkový tisk", avšak terminologie
není zcela jednotná. "Pouťový tisk" a "jarmareční tisk" lze chápat také jako určité typy kramářských tisků, které se prodávaly
pouze na poutích a trzích. Pod pojmem "špalíčkový tisk" lze rozumět také jen určitý typ kramářského tisku, který má podobu
tzv. špalíčku.
[BENEŠ-B-1970:17-19]
[VEČERKOVÁ-1995:5-24]
[BYDŽOVSKÁ-STRAŠILOVÁ-2008]